×

Ympäristöystävällistä sähköä ja lämpöä ja etua asiakkuudesta

Asiakastyytyväisyytemme säilyi edelleen vuonna 2019 erittäin hyvällä tasolla. Uudistimme viime vuonna myynnin strategiamme vastaamaan muutosta markkinoilla, toimintaympäristössä sekä asiakkaidemme odotuksissa ja tarpeissa. Palveluiden kysyntä kasvoi merkittävästi edellisvuodesta ja sähkönmyynnin energiamäärät ja asiakasmäärät olivat hyvässä kasvussa. Kehitimme uusia tuotteita ja palveluita markkinoille niin sähkössä kuin lämmössä ja lanseerasimme kanta-asiakasohjelman. Asiakkaillemme möimme 100 % uusiutuvilla energianlähteillä tuotettua sähköä, lämpöä, jäähdytystä ja höyryä. Sekä sähkön että lämmön toimitusvarmuutemme säilyi erittäin hyvällä tasolla.

nostorivi

Tutkimme säännöllisesti asiakkaidemme tyytyväisyyttä toimintaamme parantaaksemme edelleen asiakastyytyväisyyttä. Viime vuonna osallistuimme toimialalla toteutettuun EPSI ratingin Sähkön vähittäismyynti -tutkimukseen. Tutkimuksen mukaan meillä on toimialan tyytyväisimmät yritysasiakkaat ja kuluttaja-asiakastutkimuksessakin sijoituimme kolmen kärkeen. Sekä kuluttaja- että yritysasiakkaamme arvostavat toimintamme luotettavuutta, vaivattomuutta sekä hyvää huolenpitoa asiakkaistamme.

Jatkoimme viime vuonna panostuksiamme asiakaskeskeisen toimintamme kehittämiseen edelleen. Yritysmyynnissä keskityimme asiakkailtamme kiitosta saaneen asiakkuudenhoitomallimme mukaiseen toimintaan, ja kuluttajamyynnissä kehitimme edelleen digitaalisten kanavien myyntiprosessia sekä asiakaspalvelumme myynnillisyyttä.

Palvelemme asiakkaitamme monikanavaisesti Linnankadun asiakaspalvelupisteessämme, puhelimitse, sähköisesti EnergiaOnline-palvelussa, sähköpostitse ja sosiaalisen median kanavissa. Vuonna 2019 puhelimitse kanssamme asioi 68 % asiakkaistamme ja 32 % sähköisissä kanavissa sähköpostitse ja EnergiaOnlinessa. Laajensimme vuoden 2020 alussa sähköisten kanavien valikoimaamme avaamalla chat-palvelun.

100 % uusiutuvilla energianlähteillä tuotettua sähköä ja lämpöä

Olemme jo vuosien ajan panostaneet uusiutuvilla tuotettuun energiaan niin omissa kuin osakkuusyhtiöidemme energiantuotantolaitoksissa, ja siirtyessämme pois fossiilisista polttoaineista voimme tarjota yhä ekologisempaa ja edullisempaa kaukolämpöä ja sähköä niin yrityksille kuin eri kiinteistöille.

Lunastamme päivittäin asiakaslupaustamme ”Olemme lähellä, näemme kauas” tarjoamalla kuluttajien ja yritysten tarpeita ja odotuksia vastaavia ympäristöystävällisiä ja paikallisia sähkö- ja lämpötuotteita. Valikoimissamme on useita markkinatilanteeseen vastaavia uusiutuvalla energialla tuotettuja kilpailukyisiä sähkötuotteita.

Viime vuonna lanseerasimme asiakkaille myös sertifioidun Ekotakuu Lämpö -lisäpalvelun, jonka myötä asiakkaamme voivat ostaa täysin uusiutuvilla energianlähteillä tuotettua kaukolämpöä. Turku Energian ekologisen lämpötuotteen valitsemalla asiakkaidemme ei tarvitse miettiä huolto-, ylläpito- ja takuuasioita, sillä lämmön asiakkaana on automaattisesti myös ympärivuorokautisen palvelun piirissä.

Tuote- ja palveluvalikoimaamme sisältyy myös sekä kuluttaja- että yritysasiakkaille suunnatut kotimaiset sähköautojen latauspalvelutuotteet ja aurinkopaneeliratkaisut, jotka mitoitamme aina asiakkaidemme tarpeita vastaavaksi.

Etua asiakkuudesta

Lanseerasimme viime vuonna uuden kanta-asiakasohjelma Etupiirin, joka tarjoaa yhteistyökumppaneidemme tuotteita ja palveluita etuhintaan asiakkaillemme. Kaikki sähkönmyynnin ja kaukolämmön kuluttaja-asiakkaamme ovat automaattisesti kanta-asiakasohjelman piirissä. Etupiirin etuja asiakkaamme pääsevät käyttämään lataamalla puhelimeensa Cardu-sovelluksen tai hankkimalla kortin asiakaspalvelustamme.

Panostamme myös laadukkaaseen ja meistä ja energia-alasta yleisesti kertovaan asiakasviestintään monikanavaisesti internet-sivuillamme, uutiskirjeissämme, Valopilkku-asiakaslehden painetussa ja sähköisessä versiossa, tapahtumissa, asiakastiedotteilla sekä sosiaalisen median kanavissamme.

Olemme sitoutuneet asiakkaidemme energiatehokkuuden edistämiseen

Asiakkaidemme energianeuvonnan tehostaminen ja kulutustietojen tarkentuminen etäluettavien mittareiden kautta on ollut tärkeä osa pitkäaikaista energiatehokkuustyötämme. Toteutamme kotitalouksien energiansäästöneuvontaa energianeuvojamme toimesta. Kehitämme parhaillaan edelleen energiatehokkuuspalveluitamme vastataksemme asiakkaidemme tarpeisiin ja kaikille yhteisten ilmastotavoitteiden saavuttamiseksi.

Mahdollistamme sähköisen EnergiaOnline-palvelun kautta asiakkaidemme oman energiankäytön seurannan. Palvelun avulla asiakkaamme voivat seurata omien sähkönkäyttöpaikkojensa energiankäyttöä tunnin tarkkuudella. Tiedot perustuvat etäluettavista sähkömittareista päivittäin luettaviin sähkönkäyttötietoihin.

Yksityisyydensuoja

Toimintatapamme noudattavat henkilötietosuojaa koskevia määräyksiä ja asetuksia. Käsittelemme ja säilytämme asiakastietojamme tietoturvallisesti ja takaamme asioinnin luottamuksellisuuden ja yksityisyydensuojan. Käytämme asiakastietoja ainoastaan asiakassuhteen hoitoon, eikä niitä luovuteta edelleen ilman asiakkaan suostumusta.